EKODAN 2025

Dne 9. 5. 2025 smo na OŠ Grad izvedli Ekodan, v katerem so sodelovali učenci od 4. do 9.
razreda. Učenci od 1. do 3. razreda pa so Ekodan opravili že dne 25. 4. 2025. Podnaslov
Ekodneva je bil Trajnostno učenje in skupnost.

Pri delu z učenci smo zasledovali vrednote trajnostnega razvoja, naravoslovno raziskovanje in povezanost z naravo, praktične spretnosti in sodelovanje, skupnost, solidarnost in medgeneracijsko učenje ter spoštljiv odnos do okolja in živih bitij.

Učenci so bili razdeljeni na 11 t. i. odprtih učilnic, delavnic, kamor so bili predhodno
razvrščeni glede na svoje interese in sposobnosti.

Preden so pričeli z delavnicami, so z mentorji z učenci izvedli socialno igro, ki je spodbujala timsko delo in razvijala empatijo učencev.

Učenci od 1. do 3. razreda so s svojimi učiteljicami v razredih izdelovali izdelke iz odpadnega materiala. Učenci od 4. do 9. razreda pa so bili razdeljeni v starostno in spolsko mešane skupine, katerih vodje so bili posamezni učitelji-mentorji.

V Odprti učilnici Druga omara, nov stil. Modno in odgovorno so učenci organizirali izmenjavo oblačil med učenci.

Pri učiteljicama Urški in Katarini so učenci v Iz narave na krožnik pripravili tako malico kot kosilo za vse učence šole. V Z barvami skrbimo za jutri so učenci prebarvali ograjo na
vhodnih stopnicah in klopi na dvorišču šole.

V Odprti učilnici Ekodrama s sporočilom Zemlje so učenci s pomočjo mentorjev učiteljice
Tanje in Alojza pripravili dramsko igro in jo na koncu dne v avli šole odigrali pred učenci in učitelji šole.

Učenci so bili v tehniški učilnici mojstri obdelave lesa in zbrani v Valilnica danes – ptičje petje jutri izdelali 10 valilnic iz masivnega lesa. V Odprti učilnici Narava je zdravnik – rastline so njeni recepti so z učiteljicama mentoricama doživeli lepote narave in naravnega bivanja na posestvu Korina, kjer so izvedli naravoslovne delavnice in se s pomočjo lastnika Lovra Vehovarja seznanili z življenjem v sozvočju z naravo.

Lepote naravnega pa so na platno in druge podlage učenci prelili v Odprti učilnici Na platno brez okvirja. Vse dejavnosti, dogajanje in nastalo pa so sproti spremljali Ekonovinarji, ki so potek Ekodneva predstavili v avli šole, trije učenci 9. razreda te skupine pa so ustvarili e-anketo o poteku in vtisih učencev Ekodneva ter pod mentorstvom učenca Vaneta Volčiča s pomočjo drona posneli promocijski video o Ekodnevu.

Ta vnos je bil objavljen v Nekategorizirano. Zaznamek za trajno povezavo.